Canon'un 70-200 serisiyle ilgili internette okuduğum bir yazıda şöyle ilginç bir yoruma denk gelmiştim: "fotoğrafçılar tanrıdan en iyi lensi istediler ve Canon (mühendisleri) onları duydu". Yorumda her ne kadar Canon'un araya girdiği gibi bir anlam görünse de, Canon'un ilk olarak Kwanon ismiyle kurulduğu ve bu ismin budist merhamet tanrıçasından geldiği de düşünülürse Hint mitolojisine bir gönderme yapıldığı da düşünülebilir.
Günümüze ve konumuza dönersek, 70-200mm aralığında bir lensten bahsedildiği anda akla gelen ilk model şüphesiz ki Canon'un artık bir efsane haline gelmiş olan kırmızı halkalı ve beyaz metal gövdeli EF 70-200mm serisidir. Efsane haline gelmesinin sebebi tabii ki (yalnızca) dış görünüşü değil; neredeyse her odak aralığında bir prime performansı verebilmesi. Tabi bir de bu efsanede en azından uzunca bir süre rakipsiz kalmış olmasının da payı büyük. Örneğin ilk 70-200, 1995 yılında 70-200mm f/2.8 L USM olarak piyasaya çıkmış, serinin daha hafif ve kompakt modeli olan f/4 ise 1999 yılında duyurulurken incelememize konu olan 70-200mm f/4 L IS USM modelinin çıkış tarihi ise 2006. Bu modelin 2018 haziranında güncellendiğini ve Mark II olarak üretimine devam edildiğini de belirtmekte fayda var.
Optik Yapısı: 15 grupta 20 element
Odak Aralığı: 70mm-200mm arası
Netleme Motoru: USM (Ultrasonic Motor)
En Düşük Diyafram: f/32
Maksimum Büyütme Oranı: 0,21x
En Yakın Odaklama Mesafesi: 1,2m
Diyafram Bıçak Sayısı: 8 (yuvarlatılmış)
Filtre Çapı: 67mm
Fiziksel Ölçüler: 76mm çap - 172mm uzunluk
Ağırlık: 760gr
Gövde Yapısı ve Ergonomi:
Gövde Yapısı ve Ergonomi:
Lensin gövde yapısı metal gövde ve metal bayonetten oluşuyor. Canon'un tele zum lenslerine has olan özel bir beyaz tonu gövde rengine sahip. Zum ve netleme halkaları hiç zorlanmadan kolaylıkla çevrilebiliyor. Ancak bu halkalardaki plastikler zamanla ter vb. nedeniyle beyazlamaya başlayabiliyor, yine de hafif nemli bir bezle silinerek temizlenebilir.
Lensin en sevdiğim yanlarından biri şüphesiz boyutunun sabit kalması. 70mm, 100mm veya 200mm farketmiyor, hangi odak aralığına zum yapılırsa yapılsın boyu sabit kalıyor. Bu sayede lensin içine dışarıdan toz girmesi neredeyse imkansız bir hale geliyor. Yine de lensin arka kısmı açık olduğu için gövde üzerinden toz almaya müsait.
Lenste toz ve neme karşı koruma ve 4 stop'luk IS sistemi de bulunmakta. Yalnız, nem ve toza karşı korumanın sağlanması için ön optik üzerinde filtre kullanılması şart.
Gövde üzerinde 4 adet tuş bulunuyor, en üstte AF sistemini 1.2m-∞ ile 3m-∞ arasında sınırlandırabiliyorsunuz. İkinci ayarda AF-MF seçimi, üçüncüde ise IS sisteminin açma kapama tuşu bulunmakta. En sonda ise IS'nin normal (2 eksen) ve pan (1 eksen) ayarı yapılabiliyor.
Optik Tasarım:
Lenste bir sentetik florit ile iki adet UD (ultra düşük ışık dağılımlı) element kullanılmış:
Lensin MTF tablosundaki değerler iyi seviyelerde. 70mm'de en açık diyaframda iyi seviyelerde iken f/8'de mükemmele yakın bir keskinlik söz konusu, köşelerde az bir kayıp görünüyor. Bu odak mesafesinde özellikle köşelerde bokeh hafif sert geçişli bir profil çiziyor. 200mm'de ise çok daha iyi bir performans görülmekte; en açık diyaframda oldukça iyi bir keskinlik görünürken f/8'de kusursuza yakın bir keskinlik söz konusu, hem de merkezden köşelere. En açık diyaframda bokeh performansı 70mm'dekinden bile düşük seviyede.
Optik Performans:
Optik Tasarım:
Lenste bir sentetik florit ile iki adet UD (ultra düşük ışık dağılımlı) element kullanılmış:
Lensin MTF tablosundaki değerler iyi seviyelerde. 70mm'de en açık diyaframda iyi seviyelerde iken f/8'de mükemmele yakın bir keskinlik söz konusu, köşelerde az bir kayıp görünüyor. Bu odak mesafesinde özellikle köşelerde bokeh hafif sert geçişli bir profil çiziyor. 200mm'de ise çok daha iyi bir performans görülmekte; en açık diyaframda oldukça iyi bir keskinlik görünürken f/8'de kusursuza yakın bir keskinlik söz konusu, hem de merkezden köşelere. En açık diyaframda bokeh performansı 70mm'dekinden bile düşük seviyede.
Optik Performans:
Yukarıda da bahsetmiş olduğum üzere 70-200mm f/4 L IS USM, neredeyse her odak aralığında prime lensmiş gibi performans gösterebilen ender lenslerden biri. Bu sadece keskinlik olarak düşünülmemeli, aynı şekilde distorsiyon, renk saplamaları ve köşe kararması değerleri de oldukça düşük.
5D Mark II ile yapılan Reican Focal test sonuçlarında da lensin kendisine atfedilen yüksek performans değerlerine rastlamak mümkün:
70mm |
100mm |
135mm |
200mm |
Lens ayrıca Canon'un tele dönüştürücüleriyle de uyumlu. Canon Extender EF 1.4x Mark I ile kullanıldığında yaşanan kalite kaybı oldukça düşük. En büyük olumsuz etki az da olsa AF başarımında farkediliyor.
Canon Extender EF 1.4x I ile 280mm |
Netleme ve IS Performansı:
USM sayesinde oldukça hızlı ve sessiz netleme yapılabiliyor. Aynı zamanda FTM (eş zamanlı elle netleme) özelliği de destekleniyor. Yeterli ışık koşullarında AF isabeti oldukça yüksek. Yalnız IS sistemi biraz sesli çalışıyor, hatta lens içinde bazı parçalar kopmuş da birbirine sürtüyormuş gibi ilk duyduğunuzda endişe verici düzeyde olabilir.
USM sayesinde oldukça hızlı ve sessiz netleme yapılabiliyor. Aynı zamanda FTM (eş zamanlı elle netleme) özelliği de destekleniyor. Yeterli ışık koşullarında AF isabeti oldukça yüksek. Yalnız IS sistemi biraz sesli çalışıyor, hatta lens içinde bazı parçalar kopmuş da birbirine sürtüyormuş gibi ilk duyduğunuzda endişe verici düzeyde olabilir.
Özet Olarak:
Geniş kullanım alanına hitap eden bir tele zum lens arıyorsanız alabileceğiniz en iyi lenslerden biri. Her odak aralığında yüksek performans sunuyor.
Geniş kullanım alanına hitap eden bir tele zum lens arıyorsanız alabileceğiniz en iyi lenslerden biri. Her odak aralığında yüksek performans sunuyor.
+ Gövde sağlamlığı
+ Hava koşullarına dayanıklılık
+ Yüksek optik performans
+ 4 stopluk IS sistemi
+ Zum lens olmasına karşın sabit boyutlu gövde tasarımı
+ Tele zum lens olarak nispeten kompakt ve hafif
- IS biraz sesli çalışıyor
- Beyaz renk biraz fazla dikkat çekiyor
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder